Διαφημιζόμενοι

arxikhpoioi-eimastehelpprosdiorismos-antikeimenikhs-aksiasreal-estate-newsepikoinonia

 

 Real Estate News

Φίλτρο Άρθρων

Γράψτε τι ακριβώς ψάχνετε και πατήστε το ENTER.

 

Αναστολή φόρου υπεραξίας από μεταβιβάσεις ακινήτων

Σύμφωνα με δελτίου τύπου που κοινοποιήθηκε από το γραφείο τύπου του υπ. Οικ. έγινε γνωστό ότι, θα κατατεθεί τροπολογία που θα προβλέπει την αναστολή της εφαρμογής του φόρου υπεραξίας από μεταβίβαση ακίνητης περιουσίας μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2016.

Το δελτίο τύπου έχει ως εξής:
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Νίκης 5-7
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ                                                          
Tηλ.:210-3332553/4
Fax: 210-3332559
e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Παρασκευή, 19  Δεκεμβρίου 2014

Δελτίο Τύπου

Το Υπουργείο Οικονομικών ανακοινώνει ότι με διάταξη που θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή, μετά από διαπραγμάτευση με την τρόικα, προβλέπεται η αναστολή της εφαρμογής του φόρου υπεραξίας από μεταβίβαση ακίνητης περιουσίας μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2016.

Η ρύθμιση αποβλέπει στην τόνωση της αγοράς ακινήτων και θα δώσει αποφασιστική ώθηση για την περαιτέρω ανάκαμψη την ελληνικής οικονομίας. Η πρωτοβουλία αυτή έρχεται σε συνέχεια άλλων μέτρων που έχει λάβει η Κυβέρνηση προς την ίδια κατεύθυνση, όπως η δραστική μείωση του φόρου μεταβίβασης ακινήτων από το 10% στο 3%.

taxheaven.gr

Πουλάς ακίνητα; Είσαι επιχειρηματίας!

dreamstime 11171639Εχεις τρία ακίνητα και θέλεις να τα πουλήσεις σε διάστημα δύο ετών; Τότε για την εφορία θεωρείσαι επιχειρηματίας και πρέπει να φορολογηθεί το εισόδημά σου με 26% από το πρώτο ευρώ.

Αυτή είναι μια σημαντική αλλαγή που φέρνει εγκύκλιος της Γενικής Γραμματείας Εσόδων που αφορά στον φόρο υπεραξίας.  Συγκεκριμένα, αν ιδιοκτήτης πουλήσει τρία ακίνητα τουλάχιστον σε δύο χρόνια θεωρείται ότι κάνει επιχειρηματική δραστηριότητα. Η υπεραξία από την πώληση των ακινήτων αυτών λαμβάνεται υπόψη ως κέρδος από επιχειρηματική δραστηριότητα και θα φορολογείται με συντελεστή 26% από το πρώτο ευρώ και όχι με φόρο υπεραξίας 15% και με αφορολόγητο 25.000 ευρώ.  Το μέτρο έχει και αναδρομική ισχύ αφού ο χρόνος μετρά από την πρώτη Ιανουαρίου 2014 και επομένως στην τσιμπίδα του φόρου 26% κινδυνεύουν να πιαστούν από το 2016 όσοι θα έχουν πωλήσει τρία ή περισσότερα ακίνητα.

Οι μεγάλες αλλαγές που φέρνει η εγκύκλιος είναι μεταξύ άλλων:

Διαβάστε περισσότερα: Πουλάς ακίνητα; Είσαι επιχειρηματίας!

Η εγκύκλιος για τις μειώσεις και απαλλαγές ΕΝΦΙΑ

Σύμφωνα με την ΠΟΛ 1248/2014 ορίζονται τα εξής:
"1.α. Για τη χορήγηση των απαλλαγών ή μειώσεων που προβλέπονται στην περίπτωση α’ της παραγράφου 2 του άρθρου 3 του ν. 4223/2013 (πλήρης ή μερική απαγόρευση χρήσης ακινήτου), απαιτείται βεβαίωση από την αρμόδια δημόσια ή διοικητική αρχή, με την οποία αποδεικνύεται ότι υφίσταται μερική ή ολική απαγόρευση χρήσης του ακινήτου. Στη βεβαίωση θα πρέπει να αναφέρονται, εκτός από τα περιγραφικά στοιχεία του ακινήτου, για το οποίο υπάρχει ολική ή μερική απαγόρευση χρήσης, ο αριθμός και η ημερομηνία της απόφασης δέσμευσης, το είδος της απαγόρευσης και ότι η απαγόρευση αυτή υφίστατο κατά την 1η Ιανουαρίου 2014.
Διευκρινίζεται ότι, στην περίπτωση κατά την οποία σε οικόπεδο υπάρχει κτίσμα κατοικήσιμο και υφίσταται απαγόρευση χρήσης του ακινήτου, αυτή τεκμαίρεται ότι δεν αναφέρεται στο κτίσμα, αλλά μόνο στη γη, και αποτελεί μόνο μερική απαγόρευση χρήσης της γης (οικοπέδου ή γηπέδου).
β. Δεν απαιτείται η προσκόμιση δικαιολογητικών για τη χορήγηση της μείωσης (κατά 20%) του φόρου επί των δικαιωμάτων σε κύριους χώρους αποπερατωμένων κατοικιών, μονοκατοικιών, διαμερισμάτων και επαγγελματικών στεγών, οι οποίες ανήκουν σε φυσικά πρόσωπα που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας (παράγραφος 5 του άρθρου 3 του ν.4223/2013), εφόσον καθ’ όλο το προηγούμενο έτος ήταν κενοί και με διακοπή της ηλεκτροδότησης. Οι προϋποθέσεις της απαλλαγής αυτής ελέγχονται κεντρικά από τη ΔΗΛΕΔ με βάση τις υποβληθείσες δηλώσεις (φόρου εισοδήματος και στοιχείων ακινήτων) και τις καταστάσεις που έχουν αποσταλεί από το ΔΕΔΔΗΕ για τα ακίνητα στα οποία έχει πραγματοποιηθεί διακοπή της ηλεκτροδότησης καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους 2013.
γ. Για την εφαρμογή του συντελεστή ημιτελών κτισμάτων (περίπτωση η’ της παραγράφου 2 της ενότητας Α’ του άρθρου 4 του ν. 4223/2013), απαιτείται η αναγραφή του κτίσματος ως ημιτελούς στη δήλωση Ε2 για χρονικό διάστημα τουλάχιστον πέντε ετών, εκτός εάν πρόκειται για ακίνητο νεότερης κατασκευής.
Εννοείται ότι το εν λόγω ακίνητο θα πρέπει να είχε δηλωθεί ως ημιτελές και στη δήλωση στοιχείων ακινήτων (Ε9) για τα ίδια αυτά έτη.
δ. Για να χορηγηθούν οι απαλλαγές ή μειώσεις που αφορούν κτίρια, τα οποία έχουν κηρυχθεί ιστορικά διατηρητέα μνημεία ή έργα τέχνης, απαιτείται να προσκομίζεται το ΦΕΚ, στο οποίο έχει δημοσιευθεί η σχετική απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.
ε. Για τη διόρθωση της εκ παραδρομής αναγραφής γηπέδου ως οικόπεδο, απαιτείται η προσκόμιση βεβαίωσης της Πολεοδομίας ή της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου ότι αυτό βρίσκεται εκτός σχεδίου πόλης και εκτός οικισμού.
στ. Για τη χορήγηση απαλλαγής από το συμπληρωματικό φόρο στα νομικά πρόσωπα για τα ιδιοχρησιμοποιούμενα για την παραγωγή ή την άσκηση κάθε είδους επιχειρηματικής δραστηριότητας ανεξαρτήτως αντικειμένου εργασιών ακίνητά τους (κτίσματα και οικόπεδα ή γήπεδα), απαιτείται η προσκόμιση της αναλυτικής κατάστασης μισθωμάτων ακινήτων (έντυπο Ε2) ή της δήλωσης αυτών (των ακινήτων) στο μητρώο της Δ.Ο.Υ. ως έδρα ή υποκατάστημα.
2. Εφόσον προσκομίζονται τα ανωτέρω, παρακαλούμε η εκκαθάριση να πραγματοποιείται άμεσα, εφόσον αυτό είναι εφικτό.
3. Για λοιπές τροποποιήσεις της δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Ε9), οι οποίες έχουν ως συνέπεια τη μείωση του ΕΝ.Φ.Ι.Α., οι φορολογούμενοι υποχρεούνται να προσκομίζουν οποιοδήποτε παραστατικό από αρμόδια δημόσια αρχή, που πιστοποιεί την ορθότητα της μεταβολής."

taxheaven.gr

Με τις αντικειμενικές αξίες οι πλειστηριασμοί και το 2015

pleisthriasmos-380x270Διαβεβαιώσεις ότι θα ισχύσουν οι αντικειμενικές αξίες για τους πλειστηριασμούς και για το 2015 έδωσε ο υπουργός Δικαιοσύνης Χαράλαμπος Αθανασίου μετά τις αντιδράσεις που προκάλεσαν διατάξεις του νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας σύμφωνα με τις οποίες οι πλειστηριασμοί θα γίνονται με τις εμπορικές τιμές

Δείτε τι ακριβώς συζητήθηκε στην βουλή: 

Διαβάστε περισσότερα: Με τις αντικειμενικές αξίες οι πλειστηριασμοί και το 2015

Τιμή εκκίνησης στους πλειστηριασμούς η εμπορική αξία

Με τιμές εκκίνησης τις πολύ χαμηλές εμπορικές αξίες αντί των αρκετά πιο υψηλών αντικειμενικών τιμών θα διενεργούνται το 2015 οι πλειστηριασμοί ακινήτων για χρέη προς τις τράπεζες, σύμφωνα με ρύθμιση-βόμβα που συμπεριέλαβαν στο πολυσέλιδο νομοσχέδιο για την αναμόρφωση του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας ο υπουργός Οικονομικών, Γκίκας Χαρδούβελης και ο υπουργός Δικαιοσύνης, Χαράλαμπος Αθανασίου. Όπως φαίνεται και στο κείμενο του πολυνομοσχεδίου και συγκεκριμένα στα άρθρα 993 και 995 τιμή της πρώτης προσφοράς για το ακίνητο που εκπλειστηριάζεται ορίζεται η εμπορική αξία του όπως αυτή προσδιορίζεται κατά τον χρόνο της κατάσχεσης και όχι η αντικειμενική αξία όπως ορίζει η ισχύουσα ρύθμιση.

plhstiriasmoi-654

Επιπλέον, με τις διαδικασίες εξπρές που θα ισχύουν για τους πλειστηριασμούς, σύμφωνα με τον αναμορφωμένο Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, οι εξευτελιστικές τιμές πρώτης προσφοράς που θα καθορίζονται στους πλειστηριασμούς θα μπορούν να μειωθούν ακόμη περισσότερο, στις περιπτώσεις που οι πρώτοι πλειστηριασμοί  θα κηρύσσονται άκαρποι. 

Με τη νέα ρύθμιση εκτιμάται ότι θα δοθεί η δυνατότητα στις τράπεζες ή στις εισπρακτικές εταιρείες που αναλαμβάνουν για λογαριασμό των τραπεζών την είσπραξη οφειλών από μη εξυπηρετούμενα στεγαστικά, επιχειρηματικά ή ακόμη και καταναλωτικά δάνεια να προχωρούν σε κατασχέσεις και πλειστηριασμούς ακινήτων με διαδικασίες εξπρές και με τιμές πάρα πολύ χαμηλές, όπως αυτές που επικρατούν αυτή τη στιγμή στην "νεκρή" αγορά ακινήτων.

Στο νομοσχέδιο προβλέπεται πάντως μεταβατική περίοδος μερικών μηνών μέχρι να εφαρμοστεί το νέο καθεστώς κατασχέσεων και πλειστηριασμών ακίνητης περιουσίας. Και αυτό καθώς θα χρειαστεί προηγουμένως να νομοθετηθεί η άρση της αναστολής των πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας από τον Ιανουάριο του 2015, εξέλιξη που θα ανοίξει το δρόμο για την πλήρη απελευθέρωση των διαδικασιών εκποίησης της ακίνητης περιουσίας των υπερχρεωμένων νοικοκυριών. 

Κατά τη μεταβατική περίοδο οι αντικειμενικές αξίες θα εξακολουθούν να λαμβάνονται υπόψη ως οι ελάχιστες τιμές εκκίνησης στους πλειστηριασμούς.   

Το νέο καθεστώς κατασχέσεων και πλειστηριασμών με βάση τις πολύ χαμηλές πραγματικές τιμές των ακινήτων θα τεθεί σε εφαρμογή εντός του έτους 2015 με προεδρικό διάταγμα που θα  ορίζει επακριβώς τις διαδικασίες προσδιορισμού των εμπορικών αξιών.

newmoney.gr

 

Η εγκύκλιος για τις 100 δόσεις

ΠΟΛ.1245/20.11.2014
Τροποποίηση της απόφασης Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων ΠΟΛ 1236/2014 (ΦΕΚ 3033 Β΄) «Ειδικά θέματα εφαρμογής της ρύθμισης οφειλών στη φορολογική διοίκηση του άρθρου 51 του Ν. 4305/2014 (ΦΕΚ 237 Α΄/31.10.2014)»

Κατηγορία: Είσπραξη δημοσίων Εσόδων

ΠΟΛ 1245/2014

(ΦΕΚ Β' 3128/21-11-2014)

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του άρθρου 51 του Ν. 4305/2014 (ΦΕΚ 237 Α΄), όπως τροποποιήθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 92 του Ν. 4307/2014 (ΦΕΚ 246 Α΄).

2. Τις διατάξεις του Ν.Δ. 356/1974 (ΦΕΚ 90 Α΄) «Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων» (Κ.Ε.Δ.Ε.), όπως ισχύουν.

3. Τις διατάξεις του Ν. 4174/2013 (ΦΕΚ 170 Α΄) «Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας», όπως ισχύουν.

4. Τις διατάξεις της υποπαραγράφου Α1 της παρ. Α του άρθρου πρώτου του Ν. 4152/2013 (ΦΕΚ 107 Α΄).

5. Την Α.Υ.Ο. ΠΟΛ.1212/23.11.2012 (ΦΕΚ 3338 Β΄) «Πληρωμή βεβαιωμένων στις Δ.Ο.Υ. ατομικών οφειλών σε πιστωτικά ιδρύματα και στα ΕΛ.ΤΑ.», όπως ισχύει.

6. Την απόφαση Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων ΠΟΛ.1236/7.11.2014 (ΦΕΚ 3033 Β΄).

7. Την υπ’ αριθμ. 20/25.06.2014 πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (ΦΕΚ 360 ΥΟΔΔ) περί επιλογής και διορισμού του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων.

8. Την ανάγκη ανακαθορισμού θεμάτων και λεπτομερειών που καθορίστηκαν με την απόφαση ΓΓΔΕ ΠΟΛ.1236/7.11.2014 μετά την τροποποίηση των διατάξεων του άρθρου 51 του Ν. 4305/2014 με τις διατάξεις του άρθρου 92 του Ν. 4307/2014 (ΦΕΚ 246 Α/15.11.14).

9. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, 

αποφασίζουμε:

1. Η παράγραφος 4 της Απόφασης Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων ΠΟΛ.1236/7.11.2014 αντικαθίσταται ως εξής:

«4. Χρέη που υπάγονται στη ρύθμιση:

Α) Υποχρεωτικά:

Το σύνολο των βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων έως και την 1η Οκτωβρίου 2014 οφειλών, που δεν έχουν τακτοποιηθεί κατά νόμιμο τρόπο με αναστολή πληρωμής ή διευκόλυνση ή άλλη νομοθετική ρύθμιση τμηματικής καταβολής οφειλών κατά την ημερομηνία της αίτησης υπαγωγής.

Β) Μετά από επιλογή του οφειλέτη:

i) βεβαιωμένες και ληξιπρόθεσμες έως και την 1η Οκτωβρίου 2014 οφειλές που κατά την ημερομηνία της αίτησης υπαγωγής τελούν σε διοικητική ή δικαστική ή εκ του νόμου αναστολή,

ii) βεβαιωμένες και ληξιπρόθεσμες έως και την 1η Οκτωβρίου 2014 οφειλές που κατά την ημερομηνία της αίτησης υπαγωγής έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση ή διευκόλυνση τμηματικής καταβολής οφειλών, των οποίων οι όροι τηρούνται.

Στην περίπτωση υπαγωγής στη νέα ρύθμιση, επέρχεται απώλεια των ανωτέρω διευκολύνσεων ή ρυθμίσεων τμηματικής καταβολής χρεών. Σε περίπτωση που στις ανωτέρω διευκολύνσεις ή ρυθμίσεις περιλαμβάνονται οφειλές που δεν μπορούν να υπαχθούν στην παρούσα ρύθμιση, αυτές πρέπει να τακτοποιηθούν από τον οφειλέτη κατά νόμιμο τρόπο.

Γ) Η υπαγόμενη στη ρύθμιση βασική ληξιπρόθεσμη οφειλή δεν μπορεί να ξεπερνά το ένα εκατομμύριο ευρώ (1.000.000,00 €)».

2. Η παράγραφος 8 της Απόφασης Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων ΠΟΛ.1236/7.11.2014, αντικαθίσταται ως εξής:

«8. Ειδικότερες λεπτομέρειες για την εφαρμογή της παρ. 8 του άρθρου 51 του Ν. 4305/2014.

Α) Οι οφειλέτες που έχουν υπαχθεί στη ρύθμιση «τελευταίας ευκαιρίας» της υποπαραγράφου Α1 της παρ. Α του άρθρου πρώτου του Ν. 4152/2013και τηρούν τους όρους της ρύθμισης αυτής, τυγχάνουν αναδρομικά των εκπτώσεων και των πρόσθετων ευεργετημάτων της παρ. 8 του άρθρου 51του Ν. 4305/2014. Ειδικότερα για τους οφειλέτες που επιλέξουν να υπαγάγουν την εναπομένουσα ρυθμισμένη οφειλή τους στη ρύθμιση του άρθρου 51 του Ν. 4305/2014, οι ανωτέρω εκπτώσεις δύνανται να χορηγηθούν μετά την καταβολή της πρώτης δόσης αυτής.

Όσοι δεν υποβάλλουν αίτηση υπαγωγής μέχρι 31 Μαρτίου 2015 θεωρείται ότι συνεχίζουν την ρύθμιση «τελευταίας ευκαιρίας» με τα ευεργετήματα της παρ. 8 του άρθρου 51 του Ν. 4305/2014, τα οποία θα υπολογιστούν μαζικά από την 1η Απριλίου 2015.

Όσοι επιθυμούν να τύχουν των σχετικών ευεργετημάτων νωρίτερα, πρέπει να υποβάλλουν άπαξ αίτηση διατήρησης της ρύθμισης «τελευταίας ευκαιρίας».

Εφόσον ο οφειλέτης εξοφλήσει από την ημερομηνία δημοσίευσης του Ν. 4305/2014 (31.10.2014) και έως τις 31.03.2015 την ρύθμιση τηςυποπαραγράφου Α1, ακόμη και εάν δεν έχει υποβάλλει αίτηση διατήρησης, τυγχάνει των σχετικών ευεργετημάτων της παραγράφου 8 του άρθρου 51 του Ν. 4305/2014.

Β) Οι απαλλαγές διενεργούνται:

i) Για τις οφειλές που είναι βεβαιωμένες στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες και στα Ελεγκτικά Κέντρα, επί των εξοφλημένων δόσεων ρύθμισης, με οίκοθεν Ατομικό Φύλλο Έκπτωσης (ΑΦΕΚ), το οποίο εκκαθαρίζεται και εξοφλείται από την υπηρεσία όπου είναι βεβαιωμένη η οφειλή, λαμβάνοντας υπόψη το προτεινόμενο προς επιστροφή ποσό από την ηλεκτρονική εφαρμογή, κατόπιν επιβεβαίωσης τήρησης της ρύθμισης «τελευταίας ευκαιρίας» από τον αρμόδιο για τη χορήγηση αυτής Προϊστάμενο, ο οποίος ελέγχει και την τήρηση των όρων της, σύμφωνα με τις διατάξεις τηςυποπαραγράφου Α1 της παρ. Α του άρθρου πρώτου του Ν. 4152/2013 και της απόφασης ΓΓΔΕ ΠΟΛ.1111/21.5.2013. Η διαδικασία αυτή ολοκληρώνεται εντός ενενήντα (90) ημερών από την υπαγωγή στη ρύθμιση του παρόντος και το αργότερο εντός ενενήντα (90) ημερών από την ημερομηνία που ορίζεται στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 51 του Ν. 4305/2014. Τα ανωτέρω δύνανται να υλοποιηθούν με μαζικά φύλλα έκπτωσης, τοπικά ή κεντρικά, όταν δημιουργηθεί η κατάλληλη μηχανογραφική εφαρμογή.

Το συνολικό επιστρεφόμενο ποσό πιστώνεται κατά προτεραιότητα στις δόσεις της ρύθμισης υπό την προϋπόθεση ότι είναι σε ισχύ.

ii) Για τις οφειλές που είναι βεβαιωμένες στα Τελωνεία με την έκδοση απόφασης απαλλαγής προσαυξήσεων, τόκων και προστίμων εκπρόθεσμης καταβολής και στην περίπτωση που προκύψει υπόλοιπο προς επιστροφή ποσό θα διενεργείται με τη διαδικασία επιστροφής αχρεωστήτως εισπραχθέντων».

3. Η παράγραφος 9 της Απόφασης Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων ΠΟΛ.1236/7.11.2014 αντικαθίσταται ως εξής:

«9. Απώλεια της ρύθμισης.

Α) Η ρύθμιση απόλλυται, με συνέπεια την υποχρεωτική άμεση καταβολή του υπολοίπου της οφειλής σύμφωνα με τα στοιχεία βεβαίωσης και την άμεση επιδίωξη της είσπραξής του με όλα τα προβλεπόμενα από την ισχύουσα νομοθεσία μέτρα, εάν ο οφειλέτης:

i) δεν είναι φορολογικά ενήμερος από την ημερομηνία υπαγωγής και καθ’ όλη τη διάρκεια της ρύθμισης ή

ii) δεν καταβάλλει εμπρόθεσμα μία δόση της ρύθμισης κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου της ρύθμισης ή

iii) έχει δηλώσει ανακριβή στοιχεία προκειμένου να του χορηγηθεί η ρύθμιση

B) Η ρύθμιση δεν απόλλυται αν μετά την πάροδο εξαμήνου από την ένταξη στη ρύθμιση ο οφειλέτης:

i) δεν καταβάλλει εμπρόθεσμα μέχρι δύο δόσεις ανά έτος προγράμματος ρύθμισης ή

ii) δεν καταβάλλει εμπρόθεσμα μία δόση της ρύθμισης ανά έτος προγράμματος ρύθμισης για χρονικό διάστημα μέχρι δύο μήνες.

Γενικώς, στην περίπτωση που διαπιστωθεί σε οποιοδήποτε στάδιο της ρύθμισης ότι δεν πληρούνται οι όροι των διατάξεων του άρθρου 51 του Ν.4305/2014 και της παρούσας απόφασης, η ρύθμιση απόλλυται και ο οφειλέτης χάνει τα ευεργετήματα της ρύθμισης. Σε περίπτωση που στις ανωτέρω ρυθμίσεις περιλαμβάνονται οφειλές που δεν μπορούν να υπαχθούν στην παρούσα ρύθμιση, αυτές πρέπει να τακτοποιηθούν από τον οφειλέτη κατά νόμιμο τρόπο».

4. Η περίπτωση β) της παραγράφου 11 της Απόφασης Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων ΠΟΛ.1236/7.11.2014 αντικαθίσταται ως εξής:

«β) Ο οφειλέτης που έχει υπαχθεί σε πρόγραμμα ρύθμισης οφειλών του άρθρου 51 του Ν. 4305/2014 δύναται να επιλέξει την υπαγωγή του σε άλλο πρόγραμμα ρύθμισης της ίδιας περίπτωσης με μικρότερο αριθμό δόσεων για το υπόλοιπο προς καταβολή ποσό και υπό τις ίδιες προϋποθέσεις. Στην περίπτωση αυτή δικαιούται απαλλαγή από τις προσαυξήσεις, τόκους και πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολής για το εναπομείναν ποσό σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα ρύθμισης και ο συνολικός αριθμός των μηνιαίων δόσεων υπολογίζεται από το μήνα της αίτησης του αρχικού προγράμματος ρύθμισης».

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 20 Νοεμβρίου 2014

Η Γενική Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΣΑΒΒΑΪΔΟΥ

 

Τι ρυθμίζεται και τι όχι με τις 100 δόσεις

foroi akinitonΜια οριζόντια γραμμή στην 1η Οκτωβρίου τραβάει πλέον το υπουργείο Οικονομικών αναφορικά με τη ρύθμιση των 100 δόσεων. Ότι πρέπει να πληρωθεί μετά από αυτήν την ημερομηνία δεν θα μπορεί να ενταχθεί στη ρύθμιση της «νέας αρχής» αλλά μόνο στην πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων. Ας δούμε αναλυτικά τι εντάσσεται και τι δεν εντάσσεται στις 100 δόσεις
Τι ρυθμίζεται σε έως 100 δόσεις
Στη ρύθμιση μπορούν να ενταχθούν όλες οι οφειλές που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες έως και την 1η Οκτωβρίου 2014. Έτσι, μπορούν να ρυθμιστεί η πρώτη δόση του ΕΝΦΙΑ η οποία έληξε το Σεπτέμβριο και δεν πληρώθηκε, οι δόσεις του φόρου εισοδήματος που έληξαν έως το τέλος Σεπτεμβρίου και δεν έχουν πληρωθεί και κάθε είδους φόρος που έπρεπε να πληρωθεί έως το τέλος Σεπτεμβρίου και δεν πληρώθηκε από τον φορολογούμενο. Υπολογίζεται ότι χρήση της ρύθμισης μπορούν να κάνουν περίπου 4 εκατομμύρια οφειλέτες οι οποίοι χρωστούν συνολικά περίπου 14 δισεκατομμύρια ευρώ.
Τι δεν ρυθμίζεται με τις 100 δόσεις
Οποιαδήποτε δόση φόρου λήγει μετά την 1η Οκτωβρίου 2014 δεν μπορεί να ενταχθείς τη ρύθμιση των 72 έως 100 δόσεων, αλλά μόνο στην πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων (ή 24 εφόσον πρόκειται για έκτακτο φόρο όπως είναι ο φόρος κληρονομιάς). ‘Ετσι δεν μπορούν να ενταχθούν στη νέα ρύθμιση οι τέσσερις δόσεις του ΕΝΦΙΑ που απομένουν να πληρωθούν έως τον Φεβρουάριο, οι δόσεις που απομένουν για την εξόφληση του φετινού εκκαθαριστικού του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων, τέλη κυκλοφορίας κ.α.

 

Capital.gr

Περισσότερα Άρθρα...

  1. Τι ισχύει με το πόθεν έσχες
  2. Οι αντικειμενικές αξίες θα γίνουν πραγματικές αξίες;
  3. Email με εκπτώσεις στο ΕΝΦΙΑ
  4. Πως να διορθώσω το εκκαθαριστικό ΕΝΦΙΑ
  5. Οι μειώσεις στον ΕΝΦΙΑ
  6. ΕΝΦΙΑ: απαλλαγές και εκπτώσεις
  7. Πόθεν έσχες στο τίμημα και όχι στην αντικειμενική αξία
  8. Έρχεται ο διαδικτυακός πλειστηριασμός
  9. Οι δημοσκοπήσεις λένε μείωση αντικειμενικών αξιών
  10. Εξετάζεται το πόθεν έσχες σε μέρος της αντικειμενικής αξίας
  11. Αναμορφώθηκαν οι δόσεις του ΕΝΦΙΑ
  12. Τι προβλέπει η τροπολογία ΕΝΦΙΑ
  13. Μάθετε την αξία του ακινήτου σας και βοηθήστε έναν συνάνθρωπό μας
  14. Καλά νέα για τον ΕΝΦΙΑ
  15. Η ανακοίνωση του ΥΠΟΙΚ για τον ΕΝΦΙΑ
  16. Νέες αλλαγές στον ΕΝΦΙΑ
  17. Αλλαγές στον ΕΝΦΙΑ
  18. Πιθανή αύξηση δόσεων ΕΝΦΙΑ
  19. Κούρεμα του ΕΝΦΙΑ
  20. Τέλη Σεπτεμβρίου η πρώτη δόση ΕΝΦΙΑ
  21. Δικαιούμαι έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ;
  22. Πανικός με τον ΕΝΦΙΑ
  23. ΕΝΦΙΑ news
  24. Πως να διορθώσετε τυχόν λάθη του ΕΝΦΙΑ
  25. Όλες οι αλλαγές στον ΕΝΦΙΑ
  26. Τι ΕΝΦΙΑ θα πληρώσω
  27. Πιθανές μειώσεις στον ΕΝΦΙΑ
  28. Σχέδιο μείωσης πόθεν έσχες στην αγορά ακινήτων
  29. Μειώστε τις αντικειμενικές αξίες φωνάζει φεύγοντας ο Προβόπουλος
  30. Αντί για εφορία ... ΚΕΠ
  31. Κατάργηση του ΤΑΠ στις μεταβιβάσεις ακινήτων
  32. Μείωση αντικειμενικών αξιών με χρονοδιάγραμμα
  33. Έληξε η αποχή των συμβολαιογράφων
  34. Οι οριστικές αλλαγές στο φόρο υπεραξίας
  35. Τι θα γίνει με το φόρο υπεραξίας
  36. Αλλαγές στις αντικειμενικές αξίες
  37. Πως υπολογίζεται ο φόρος υπεραξίας
  38. Ενοίκιο αντί κατάσχεσης ακινήτου
  39. Επισφαλής ο καθορισμός νέων αντικειμενικών αξιών
  40. Φόρος υπεραξίας αναδρομικά;
  41. Φόρος υπεραξίας-Τρεις αλλαγές
  42. Συγκέντρωση διαμαρτυρίας των λογιστών
  43. Νέο νομοσχέδιο για φόρους
  44. Τι άλλαξε από 1/1/2014;
  45. Δυσκολεύει το Ε9
  46. Το σχέδιο του φόρου υπεραξίας
  47. Αλλαγές στο φόρο υπεραξίας
  48. Αποχή συμβολαιογράφων από υπογραφή αγοραπωλητηρίων συμβολαίων
  49. Πως θα πληρώνεται ο φόρος υπεραξίας
  50. Φόρος μεταβίβασης στο 3%