«Παγίδες» κρύβει η ένταξη στον «νόμο Κατσέλη» τις οποίες αν δεν προσέξει ο δανειολήπτης, κυρίως καταναλωτικών δανείων- μπορεί να βρεθεί σε δυσχερή θέση. Έτσι αν προτίθεστε να ενταχθείτε στο νόμο, ακόμα όμως και αν έχετε ήδη ενταχθεί, μιλήστε με έναν ειδικό ώστε να έχετε μια πλήρη εικόνα για τις προοπτικές της αίτησής σας.
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Κέντρου Προστασίας του Καταναλωτή (ΚΕΠΚΑ), κ. Τσεμπερλίδη, ο οποίος μίλησε στο ΑΠΕ οι αιτήσεις που κατατίθενται αυτή τη στιγμή στη Θεσσαλονίκη υπολογίζεται ότι θα εκδικαστούν το 2027 και εκείνες που κατατίθενται στην Αθήνα το 2030. «Υπάρχει μεν βούληση να επιταχυνθεί η διαδικασία με την προσθήκη δικαστικών, λέει ο κ. Τσεμπερλίδης, , αλλά με τα σημερινά δεδομένα ισχύει το 2027 και το 2030». Και συνεχίζει:
« Ένας καταναλωτής που καταθέτει σήμερα αίτηση ένταξης στον νόμο για ένα καταναλωτικό δάνειο, μπορεί να βλέπει τώρα τους τόκους να σταματούν, αλλά αν η υπόθεση εκδικαστεί το 2030 και το αίτημά του απορριφθεί, τότε θα κληθεί να πληρώσει την οφειλή του, συν τους τόκους υπερημερίας για όλο το διάστημα από την κατάθεση της αίτησής του μέχρι την απόρριψή της».
Μάλιστα για να δώσει ένα μέτρο του αριθμού των αιτούντων, που αφορά αυτό το ενδεχόμενο, ο Πρόεδρος του ΚΕΠΚΑ σημείωσε ότι "περίπου το 50% των αιτήσεων απορρίπτονται"
Ακόμη, τόνισε, πως αν κάποιος δανειολήπτης, ιδίως καταναλωτικού δανείου, συνειδητοποιήσει έστω και εκ των υστέρων ότι άστοχα έκανε αίτημα ένταξης στον νόμο, θα πρέπει να την αποσύρει, αντί να περιμένει τα πράγματα …να πάρουν μόνα τους τον δρόμο τους, ώστε να μη βρεθεί στη δυσάρεστη θέση να πληρώσει εκ των υστέρων τις οφειλές του, διογκωμένες με την προσθήκη των τόκων υπερημερίας για όσο διάστημα μεσολάβησε.».
Η δεύτερη βασική συμβουλή του κ.Τσεμπερλίδη προς τους δανειολήπτες είναι να εξακολουθήσουν να έχουν επαφή με την τράπεζα στην οποία υπάρχει η οφειλή, ώστε να μη χαρακτηριστούν "μη συνεργάσιμοι". Αυτό δεν συμβαίνει μόνο αν παρέλθουν αρκετοί μήνες ανεξόφλητων δόσεων, με αποτέλεσμα να καταγγελθεί η σύμβαση του δανείου, αλλά και σε περίπτωση παροχής ανακριβών στοιχείων (όπως για παράδειγμα δήλωση ψεύτικων ονομάτων και γενικότερα ψευδών στοιχείων).
Τέλος σε ερώτηση για το τι ποσοστό των καταναλωτών έχει άγνοια ακόμη και για βασικά στοιχεία των ρυθμίσεων, απάντησε ότι ένα 50% ανήκει σε αυτή την κατηγορία.
πηγή: foroline.gr