«Παγίδες» κρύβει η ένταξη στον «νόμο Κατσέλη» τις οποίες αν δεν προσέξει ο δανειολήπτης, κυρίως καταναλωτικών δανείων- μπορεί να βρεθεί σε δυσχερή θέση. Έτσι αν προτίθεστε να ενταχθείτε στο νόμο, ακόμα όμως και αν έχετε ήδη ενταχθεί, μιλήστε με έναν ειδικό ώστε να έχετε μια πλήρη εικόνα για τις προοπτικές της αίτησής σας.
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Κέντρου Προστασίας του Καταναλωτή (ΚΕΠΚΑ), κ. Τσεμπερλίδη, ο οποίος μίλησε στο ΑΠΕ οι αιτήσεις που κατατίθενται αυτή τη στιγμή στη Θεσσαλονίκη υπολογίζεται ότι θα εκδικαστούν το 2027 και εκείνες που κατατίθενται στην Αθήνα το 2030. «Υπάρχει μεν βούληση να επιταχυνθεί η διαδικασία με την προσθήκη δικαστικών, λέει ο κ. Τσεμπερλίδης, , αλλά με τα σημερινά δεδομένα ισχύει το 2027 και το 2030». Και συνεχίζει:
« Ένας καταναλωτής που καταθέτει σήμερα αίτηση ένταξης στον νόμο για ένα καταναλωτικό δάνειο, μπορεί να βλέπει τώρα τους τόκους να σταματούν, αλλά αν η υπόθεση εκδικαστεί το 2030 και το αίτημά του απορριφθεί, τότε θα κληθεί να πληρώσει την οφειλή του, συν τους τόκους υπερημερίας για όλο το διάστημα από την κατάθεση της αίτησής του μέχρι την απόρριψή της».
Μάλιστα για να δώσει ένα μέτρο του αριθμού των αιτούντων, που αφορά αυτό το ενδεχόμενο, ο Πρόεδρος του ΚΕΠΚΑ σημείωσε ότι "περίπου το 50% των αιτήσεων απορρίπτονται"
Ακόμη, τόνισε, πως αν κάποιος δανειολήπτης, ιδίως καταναλωτικού δανείου, συνειδητοποιήσει έστω και εκ των υστέρων ότι άστοχα έκανε αίτημα ένταξης στον νόμο, θα πρέπει να την αποσύρει, αντί να περιμένει τα πράγματα …να πάρουν μόνα τους τον δρόμο τους, ώστε να μη βρεθεί στη δυσάρεστη θέση να πληρώσει εκ των υστέρων τις οφειλές του, διογκωμένες με την προσθήκη των τόκων υπερημερίας για όσο διάστημα μεσολάβησε.».
Η δεύτερη βασική συμβουλή του κ.Τσεμπερλίδη προς τους δανειολήπτες είναι να εξακολουθήσουν να έχουν επαφή με την τράπεζα στην οποία υπάρχει η οφειλή, ώστε να μη χαρακτηριστούν "μη συνεργάσιμοι". Αυτό δεν συμβαίνει μόνο αν παρέλθουν αρκετοί μήνες ανεξόφλητων δόσεων, με αποτέλεσμα να καταγγελθεί η σύμβαση του δανείου, αλλά και σε περίπτωση παροχής ανακριβών στοιχείων (όπως για παράδειγμα δήλωση ψεύτικων ονομάτων και γενικότερα ψευδών στοιχείων).
Τέλος σε ερώτηση για το τι ποσοστό των καταναλωτών έχει άγνοια ακόμη και για βασικά στοιχεία των ρυθμίσεων, απάντησε ότι ένα 50% ανήκει σε αυτή την κατηγορία.
πηγή: foroline.gr
Πηγή: thetoc.gr
Την υπουργική απόφαση για τις νέες αντικειμενικές τιμές των ακινήτων, προγραμματίζει να δώσει προς δημοσίευση στο ΦΕΚ, στις αρχές της εβδομάδας, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης. Οι νέες τιμές θα ισχύσουν αναδρομικά από τον Μάιο του 2016 και θα επηρεάσουν τον τρόπο υπολογισμού του φόρου κατοχής ακινήτων για το 2016. Το υπουργείο Οικονομικών καταλήγει, σύμφωνα με πληροφορίες, στο να αποδεχτεί την πρόταση των επιτροπών. Έτσι, στις περισσότερες περιοχές της χώρας θα υπάρξουν μειώσεις στις αντικειμενικές αξίες οι οποίες θα κυμαίνονται από 5% έως και 19-20%. Σε περιοχές με τιμή ζώνης κάτω από 700 ευρώ αλλά και σε περιοχές με τιμή ζώνης άνω των 4000 ευρώ, οι τιμές ζώνης θα παραμείνουν καθηλωμένες στα επίπεδα του 2007.
Επί της ουσίας, η απόσταση των αντικειμενικών αξιών από τις πραγματικές θα παραμείνει πολύ μεγάλη, ενώ η κυβέρνηση θα υποσχεθεί ότι η εξίσωση με τις αγοραίες τιμές θα γίνει προς το τέλος του χρόνου, όπως άλλωστε υπαγορεύεται από το ίδιο το μνημόνιο. Για τον ΕΝΦΙΑ του 2015 δεν θα υπάρξει καμία επίπτωση ενώ για όσους πλήρωσαν φόρους μεταβίβασης είναι αβέβαιο αν θα υπάρξει η παραμικρή επιστροφή φόρων καθώς το δικαίωμα αμφισβήτησης του φόρου παραγράφεται έναν μήνα μετά τον καταλογισμό του όποιου ποσού. Όσον αφορά στον ΕΝΦΙΑ του 2016, αναγκαστικά το υπουργείο Οικονομικών θα προχωρήσει πλέον σε νέο τρόπο υπολογισμού προκειμένου να λάβει υπόψη και τις νέες μειώσεις. Το αποτέλεσμα που θα προκύψει από τον νέο φόρο θα πρέπει να είναι το ίδιο με αυτό που προέκυψε και το 2015. Δηλαδή, ο φόρος κατοχής θα πρέπει να αποφέρει έσοδα 2,65 δις. ευρώ.
Οι μεταβολές που θα γίνουν στις τιμές ζώνης είναι οι παρακάτω:
Διαβάστε περισσότερα: Να οι νέες αντικειμενικές αξίες στην Αττική
Ποια είναι η αξία του ακινήτου σας; Η βασική γραμμή στην αγορά των ακινήτων είναι ότι υπάρχουν τρεις τιμές για κάθε ένα: α) αυτή που θα επιθυμούσε ο πωλητής να λάβει, β) αυτή που θα ήθελε ο αγοραστής να πληρώσει και γ) αυτή που πραγματικά θα πουληθεί ένα ακίνητο.
Ο προσδιορισμός της εμπορικής αξίας ενός ακινήτου δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση, είναι όμως σημαντική για τη διαδικασία πώλησης. Ο πιο ασφαλής τρόπος προσδιορισμού της εμπορικής αξίας του είναι να απευθυνθείτε σε έναν κτηματομεσίτη, εκτιμητή ακίνητης περιουσίας, έμπειρο επαγγελματία, που δραστηριοποιείται συστηματικά στην περιοχή σας. Μια λογική εκτίμηση του ακινήτου θα μπορούσε να γίνει και από σας. Ξεκινώντας από την παραδοχή ότι δεν συντρέχουν κάποιοι έκτακτοι λόγοι (διαζύγιο, λόγοι υγείας κ.λπ.) που σας αναγκάζουν να πουλήσετε άμεσα το ακίνητό σας, μπορείτε να ξεκινήσετε κάνοντας μια έρευνα της τοπικής αγοράς ακινήτων.
Θα πρέπει να λαμβάνετε υπόψη σας την τιμή που τελικά πουλήθηκε ένα σπίτι και όχι την τιμή που είχε ζητηθεί, διότι τα σπίτια αρχικά είναι υπερτιμημένα είτε για λόγους συναισθηματικούς, είτε για να υπάρχει περιθώριο διαπραγμάτευσης. Μην ανεβάζετε την τιμή του σπιτιού σας περισσότερο από δέκα ποσοστιαίες μονάδες, σε σχέση με την πραγματική του αξία, γιατί θα προτιμηθούν ακίνητα με πιο λογική τιμή και θα χάσετε πολύτιμο χρόνο.
Η τιμή πώλησης εξαρτάται από την περιοχή, την αντικειμενική αξία, την επιφάνεια του σπιτιού, την παλαιότητα, τον όροφο και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του, όπως ο προσανατολισμός, η θέα, τα υλικά κατασκευής κ.ά. Περισσότερο από όλα, όμως, εξαρτάται από την προσφορά και τη ζήτηση στη συγκεκριμένη περιοχή και στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Οι δύο τελευταίοι παράγοντες, προσφορά και ζήτηση, μεταβάλλονται διαρκώς στην αγορά ακινήτων και αυτό δυσκολεύει τη διαδικασία εκτίμησης.
Η χρήση του διαδικτύου, όμως, για συλλογή σημαντικών πληροφοριών σχετικών με την τάση της αγοράς, τις τιμές πώλησης ακινήτων ανά περιοχή, τις αντικειμενικές αξίες αλλά και κάθε άλλης πληροφορίας σχετικής με το real estate θα συνέβαλε στον προσδιορισμό μιας ρεαλιστικής τιμής πώλησης.
πηγή: xe.gr/property
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 31 Δεκεμβρίου 2015 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Διευκρινίσεις για τον «Νόμο Κατσέλη» Το Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, διαβεβαιώνει ότι οι νέες διατάξεις
του Nόμου 4346/2015 που ισχύουν από 1ης Ιανουαρίου 2016, προστατεύουν
αποτελεσματικά, και ως προς την πρώτη κατοικία,
τους πολίτες που βρίσκονται σε οικονομική αδυναμία - για τη διευκόλυνση των οποίων
άλλωστε, τέθηκε σε ισχύ ο συγκεκριμένος νόμος.
Συγκεκριμένα, ισχύουν τα εξής: Α. Εφόσον η αντικειμενική αξία της κύριας κατοικίας δεν υπερβαίνει τις 180.000 ευρώ
(ποσό που προσαυξάνεται ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση του οφειλέτη),
το μηνιαίο οικογενειακό εισόδημα του οφειλέτη δεν υπερβαίνει τις εύλογες δαπάνες
διαβίωσης προσαυξημένες κατά 70%
(οικογενειακό εισόδημα –δύο ενήλικες– από 23.500 έως 46.500 ευρώ – δύο ενήλικες
με τέσσερα παιδιά),
τότε η πρώτη κατοικία προστατεύεται, καθώς ο νόμος προτρέπει την αναδιάρθρωση
των δανείων με βάση τις δυνατότητες αποπληρωμής και προσφέρει πλήρη δικαστική κάλυψη.
Β. Εφόσον συντρέχουν κάποιες πρόσθετες προϋποθέσεις (αντικειμενική αξία κύριας
κατοικίας έως 120.000 ευρώ, προσαυξημένη ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση
του οφειλέτη, μηνιαίο εισόδημα που δεν υπερβαίνει τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης),
το Δημόσιο καλύπτει έως και το 95% των μηνιαίων καταβολών,
δυνατότητα που δεν προβλεπόταν κατά το προγενέστερο καθεστώς.
Μη ξεχνάτε ότι αντικειμενική αξία του ακινήτου σας μπορείτε να βρείτε υπεύθυνα
μόνο από εμάς στο antikeimenikes-aksies.gr
Πηγή: www.taxheaven.gr
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
Ταχ. Δ/νση: Πλατεία Κάνιγγος
10181 ΑΘΗΝΑ
Πληροφορίες:
K.Οικονόμου, Μ.Σιακαντάρη
Τηλ: 210-3893546
ΑΝΑΡΤΗΤΕΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Αθήνα, 22.12.2015
Αριθ.πρωτ.: 133969/οικ.
Θέμα: Ερμηνευτική Εγκύκλιος του Ν.3869/2010, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, σχετικά με την κατάθεση αιτήσεων και την ολοκλήρωση της κατάθεσης της αίτησης στα κατά τόπους Ειρηνοδικεία.
Σύμφωνα με τον Ν. 4336/2015 ο οποίος με την υποπαράγραφο Α.4 : ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΟΥ Ν. 3869/2010, ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΟΥ Ν. 3869/2010 9 (Α’ 130) «ΡΥΘΜΙΣΗ ΟΦΕΙΛΩΝ ΥΠΕΡΧΡΕΩΜΕΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» τροποποίησε μεταξύ άλλων το άρθρο 4 του Ν. 3869/2010, σύμφωνα με το οποίο προβλέπεται συνολικά χρονικό διάστημα έως και 47 ημέρες από την κατάθεση στο αρμόδιο Ειρηνοδικείο για τον έλεγχο και τη συμπλήρωση των απαιτούμενων δικαιολογητικών, διάστημα το οποίο είναι επαρκές για την προσκόμιση κάθε ελλείποντος εγγράφου, δεδομένου ότι προβλέπονται τα κάτωθι:
Σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 4 του Ν. 3869/2010, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει , «…με την παραλαβή και πρωτοκόλληση της αίτησης και των εγγράφων της παραγράφου 2, η γραμματεία του Ειρηνοδικείου, προβαίνει χωρίς υπαίτια καθυστέρηση και το αργότερο εντός δύο (2) εργάσιμων ημερών από την παραλαβή της στον τυπικό έλεγχο αυτής … », ενώ σύμφωνα με το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 4 του Ν. 3869/2010, όπως προστέθηκε με τις παραπάνω αναφερόμενες διατάξεις του Ν. 4336/2015, «…Εφόσον κατά τον ανωτέρω έλεγχο διαπιστώθηκε ότι η αίτηση, τα προσκομισθέντα έγγραφα και δικαιολογητικά δεν πληρούν τις προϋποθέσεις του νόμου ή δεν είναι ακριβή και πλήρη, η γραμματεία του δικαστηρίου προσκαλεί τον αιτούντα, είτε εγγράφως είτε μέσω τηλεομοιοτυπίας ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου να προβεί στις αναγκαίες διευκρινίσεις, διορθώσεις ή συμπληρώσεις της αίτησης, των δικαιολογητικών και των συνοδευτικών εγγράφων, εντός προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών από την λήψη της σχετικής πρόσκλησης, μετά την άπρακτη παρέλευση της οποίας ο φάκελος της αίτησης τίθεται στο αρχείο. Η ανωτέρω προθεσμία δύναται να παραταθεί μέχρι ένα (1) μήνα, εφόσον αυτό επιβάλλεται από τις συνθήκες και το είδος των στοιχείων που πρέπει να συμπληρωθούν. Μέχρις ότου συμπληρωθούν οι ελλείψεις που επισημάνθηκαν από την γραμματεία του δικαστηρίου δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της κατάθεσης της αίτησης και δεν είναι δυνατός ο προσδιορισμός δικασίμου για την συζήτησή της.»
Συνεπώς, επί αιτήσεων που κατατίθενται μέχρι και τις 31.12.2015 με ελλιπή δικαιολογητικά, ή επί αιτήσεων που δεν είναι πλήρεις λόγω της μη εκπλήρωσης της -εκ νόμου απορρεούσης υποχρέωσης- των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων περί χορήγησης αναλυτικών καταστάσεων οφειλών εντός δεκαημέρου, οι Γραμματείες των αρμόδιων κατά τόπο Ειρηνοδικείων οφείλουν να παραλαμβάνουν και να πρωτοκολλούν τις αιτήσεις από τους δανειολήπτες και να χορηγούν την ανωτέρω προθεσμία των δεκαπέντε (15) ημερών, παρατεινόμενη μέχρι ένα μήνα προκειμένου να προβεί ο αιτών στις αναγκαίες συμπληρώσεις. Σε κάθε περίπτωση, η προθεσμία αυτή μπορεί να παραταθεί για δύο (2) επιπλέον ημέρες, αν η Γραμματεία του κατά τόπο αρμόδιου Ειρηνοδικείου αδυνατεί ανυπαίτια να προβεί στον τυπικό έλεγχο αυτής.
Η καθυστέρηση χορήγησης αναλυτικών καταστάσεων οφειλών, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 2 του Ν3869/2010, εκ μέρους των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων προκύπτει με βεβαιότητα από την προσκόμιση αντιγράφου αίτησης των δανειοληπτών προς τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και την παρέλευση απράκτου της δεκαήμερης προθεσμίας που θέτει ο νόμος στα τελευταία.
Υπενθυμίζουμε ότι οι Γραμματείες των αρμόδιων Ειρηνοδικείων, προβαίνουν στην τυπική εξέταση πληρότητας των δικαιολογητικών, και σε κάθε περίπτωση ο ουσιαστικός έλεγχος της πληρότητας της αίτησης και των λοιπών δικαιολογητικών γίνεται από τον δικάζοντα Ειρηνοδίκη.
Σε κάθε περίπτωση, εφόσον δεν προσκομίζονται όλα τα απαιτούμενα έγγραφα για λόγο που δεν ανάγεται στη σφαίρα επιρροής και στην ευθύνη του αιτούντος, πρέπει να χορηγηθεί δικάσιμος από τις γραμματείες των Ειρηνοδικείων και ο αιτών να προσκομίζει τα απαραίτητα έγγραφα σε αυτή (είτε αυτή αφορά τη συζήτηση του αιτήματος για χορήγηση προσωρινής διαταγής είτε την κύρια συζήτηση της αιτήσεως), και συνακόλουθα να κρίνεται η αδυναμία προσκόμισής τους από τον δικάζοντα Ειρηνοδίκη.
Εξάλλου σύμφωνα με την παράγραφο 11 του άρθρου 14 του Ν. 4346/2015, «Η εφαρμογή του παρόντος άρθρου αρχίζει από 1.1.2016 και δεν καταλαμβάνει εκκρεμείς υποθέσεις καθώς και αιτήσεις που έχουν κατατεθεί έως και 31-12-2015». Συνεπώς, ο νομοθέτης κάνει λόγο για κατάθεση, και όχι ολοκλήρωση κατάθεσης, όπου η τελευταία δύναται να ολοκληρωθεί έως συνολικής προθεσμίας σαράντα επτά (47) ημερών, όπως προκύπτει από τα παραπάνω.
Ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου
και Προστασίας Καταναλωτή
ΑΝΤΩΝΗΣ ΠΑΠΑΔΕΡΑΚΗΣ
Από lawnet.gr